8:00 - 19:00

ساعات کاری ما شنبه- پنجشنبه.

061-53222225

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

فیس بوک

توییتر

 

شورای مقررات زدایی و وحدت رویه سازمان

موسسه اروند مشاور > اخبار  > بیمه تامین اجتماعی  > شورای مقررات زدایی و وحدت رویه سازمان

شورای مقررات زدایی و وحدت رویه سازمان

شورای مقررات زدایی و وحدت رویه سازمان

تاریخ : 1400/3/28

شماره : 1000/1400/2568

پیوست : دانلود پیوست

با عنایت به اینکه «طرح مقررات زدایی و وحدت رویه، تنقیح، تجميع، تلخیص و اصلاح بخشنامه های سازمان» در راستای شناسایی و حذف موارد همپوشانی متعارض و تکراری بخشنامه ها و دستورالعملها برداشت واحد و یکسان از بخشنامه ها دستورالعملها و دستورهای اداری تسهیل آگاهی و تسریع دسترسی جامعه هدف بـه ضوابط و مقررات سازمان و مقررات زدایی ارائه بهتر خدمات و حمایتهای سازمان به جامعه ،هدف افزایش شفافیت در عملکرد سازمان اعمال قوانین و مقررات و آراء هیات عمومی جدید و در نهایت رعایت اصل سه جانبه گرایی انجام گرفته است، لذا از تاریخ صدور این بخشنامه موارد و مفاد اصلاحی مرتبط با موضوعات ،تنقیح تجمیع یا تلخیص شده و یا اصلاح و رفع ابهام از بخشنامههای مزبور پس از طرح در شورای مقررات زدایی و وحدت رویه «سازمان و لحاظ مفاد اصلاحی یا جدید در بخشنامه تجمیع شده و پرهیز از صدور بخشنامه مستقل جداگانه و با ابلاغ ویرایش جدید بخشنامه تنقیح؛ تجمیع تلخیص و اصلاح شده، انجام می پذیرد.

الف) ترکیب اعضای شورای مقررات زدایی و وحدت رویه سازمان:

  1. نماینده مدیرعامل
  2. مدیرکل امور حقوقی و قوانین (عضو و دبیر شوراء)
  3. یک نفر حقوقدان و صاحب نظر در حوزه تامین اجتماعی به پیشنهاد دبیر شورا و تأیید مدیرعامل
  4. یک نفر صاحب نظر در حوزه مرتبط با بخشنامه، دستورالعمل یا دستور اداری مورد نظر با تایید مدیر عامل
  5. معاون یا مدیرکل حوزه تخصصی حسب موضوعات مطروحه
  6. نماینده صنف و تشکل بخش خصوصی مرتبط با موضوع

الف-۱) در موضوعات مرتبط با بخش خصوصی دبیـر شـورا بایـد از نمایندگان آنهـا حسـب مـورد جهت اعلام نظــر و شرکت در جلسات دعوت به عمل آورد.

الف-۲) شورا می تواند با پیشنهاد دبیر شورا نسبت به تشکیل کارگروه های تخصصی جهت بررسی کارشناسی موضوعات ارجاعی اقدام نماید.

الف-۳) از تاریخ صدور این بخشنامه بند (۶۹) بخشنامه تنقیح مقاطعه کاران به شماره ۱۰۰۰/۹۹/۱۲۱۰۱ مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰ به موجب بند (الف)-(۱) این بخشنامه اصلاح میگردد و موارد ابهامی بخشنامه تنقیح مقاطعه کاران نیز توسط شورای تنقیح مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ب) نحوه بررسی

ب-۱) بخشنامه ها دستورهای اداری و دستورالعملهای صادره عنداللزوم حسب تشخیص مدیرعامل یا معاونت تخصصی مربوط یا دبیر شورا جهت اصلاح و رفع ابهام در شورای مقررات زدایی و وحدت رویه قابل طرح و رسیدگی است.

ب-(۲) موضوعات ارجاعی از سوی معاونتها و سایر واحدهای اجرایی جهت طرح در شورا ابتدا توسط اداره کل امور حقوقی و قوانین مورد بررسی قرار گرفته و پس از احراز ضرورت طرح موضوع در دستور کار شورا قرار خواهد گرفت.

ب-(۳) در تنظیم بخشنامه ها باید علاوه بر رعایت اصول و قواعد حاکم بر موضوع شفافیت ساده نویسی قوانین و مقررات مرتبط و بالادستی و آراء هیات عمومی دیوان عدالت اداری نیز مورد توجه قرار گیرد.

ب-۴) صدور هرگونه بخشنامه دستورالعمل و یا دستور اداری جدید مرتبط با موضوعات بخشنامه ها و ضوابط تنقیح و تجمیع شده میبایست به صورت الحاق یا اصلاح بخشنامه ها دستور اداری و یا ضوابط تجمیع و تنقیح شده و تحت عنوان ویرایش جدید آن باشد.

ب-۵) اصلاح عناوین و بندهای بخشنامه تنقیح شده سابق میباید به گونه ای باشد که نظم مطالب و ترتیب شماره بندهای بخشنامه قبلی حفظ گردد. ج) نحوه صدور و انتشار

ج-۱) پیش نویس ویرایش جدید بخشنامه اصلاح شده توسط شورا با تائید و امضای مدیر عامل سازمان صادر و ابلاغ

می شود.

ج-۲) دبیرخانه شورا موظف است تمامی بخشنامه هایی که موجد حق و تکلیف برای عموم میباشد را در سایت رسمی سازمان منتشر نماید اداره کل روابط عمومی مکلف است ظرفیت و امکانات لازم را در این خصوص در اختیار دبیرخانه

قرار دهد.

ج-۳) پیش نویس تمامی بخشنامه ها، دستورالعملها و ضوابط میباید از جهت رعایت قوانین و مقررات مورد بررسی و تائید اداره کل امور حقوقی و قوانین قرار گیرد.

مسئول حسن اجرای این بخشنامه تمامی معاونتهای مدیر عامل و ادارات کل و دفاتر مستقل ستادی می باشند.

بدون نظر

پیام بگذارید